Zwembadbezoekers dumpen hun afval op de grond

Zwembadbezoekers dumpen hun afval op de grond

De uitbaters van het openluchtzwembad Terlaemen blikken terug op een succesvol openingsweekend. Maar ze zijn ook erg teleurgesteld over het gedrag van een aantal bezoekers. Zo blijkt er na een drukke dag op heel het terrein zowat een vuilnisbelt achter te blijven. Blikjes, verpakkingen, … alles wordt door een deel van de bezoekers gewoon op de grond gegooid. Het openluchtzwembad draait op vrijwilligers en jobstudenten die voor alles moeten opdraaien. In een oproep op Facebook vragen ze daarom respect voor de medewerkers en de omgeving. Ze vragen met aandrang de vuilnisbakken te gebruiken.Ze hameren er ook op dat de huisregels moeten nageleefd worden. Zo is het niet toegelaten om eigen dranken – alcoholisch en niet-alcoholisch - mee te brengen, een lunchpakket mag wel. Ook is roken verboden op heel het terrein, ook op het horecaterras. 88866